Aarnoutse, C., L. Verhoeven (red.), R. van het Zandt & H. Biemond (2003): Tussendoelen gevorderde geletterdheid. Leerlijnen voor groep 4 tot en met 8. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands. Leerlijn 5 Strategisch schrijven. Bacchini, S., R. Dekkers, H. Paus, Th. Pullens & M. Smits (2006): Portaal. Praktische taaldidactiek voor het primair onderwijs. Muiderberg: Coutinho. Hoofdstuk 10, Gevorderde geletterdheid. Beek, W. van & M. Verhallen (2003): Taal, een zaak van alle vakken. Geïntegreerd taal- en zaakvakkenonderwijs op de basisschool. Muiderberg: Coutinho. Beernink, R., E. van Koeven, P. Litjens, A. de Groot & M. Vreman (2006): Taaldidactiek. Utrecht/Zutphen: ThiemeMeulenhoff. Hoofdstuk D4, Gevorderde geletterdheid, stellen. Daems, F., K. van den Branden & L. Verschaffel (red.) (2004): Taal verwerven op school. Taaldidactiek voor basisonderwijs en eerste graad secundair. Leuven: Acco. Hoofdstuk 8, Leren schrijven van verhalende en informatieve teksten: een stapsgewijs ondersteund proces. Dekkers, P. (1994): Onderwijs in stellen; onderwijs in stellen voor de midden- en bovenbouw. JSW-boek 2. Tilburg: Uitgeverij Zwijsen. Gelderen, A. van, M. Hoogeveen & I. Zijp (2004): Met een blik op de toekomst. 25 jaar leerplanontwikkeling onderwijs Nederlandse Taal in de basisschool. Enschede: SLO. Hondebrink, G. & H. Stoffels (1995): Spiegelschrift; begrijpend lezen en begrijpelijk schrijven op de basisschool. JSW-boek 7. Tilburg: Uitgeverij Zwijsen. Hoogeveen, M. (1993): Schrijven leren; een leergang schrijven van teksten in de basisschool. Enschede: SLO. Huizenga, H. (2004): Stellen. Serie Taal & Didactiek. Groningen: Wolters-Noordhoff. Huizenga, H. & R. Robbe (2005): Competentiegericht taalonderwijs. Groningen/Houten: Wolters-Noordhoff. Hoofdstuk 10, Stellen. Norden, S. van (2004): Taal leren op eigen kracht. Taalverwerving op school met behulp van de werkwijze van taalvorming. Assen: Van Gorcum. |