Bacchini, S., T. Boland, M. Hulsbeek, H. Pot & M. Smits (2005): Duizend-en-één-woorden. De allereerste Nederlandse woorden voor anderstalige peuters en kleuters. Stichting Leerplanontwikkeling. Enschede: SLO. Damhuis, R. (1992): Woordenlijst voor 4- tot 6-jarigen. Een streeflijst voor kleuters. Rotterdam: Projectbureau OVB. Gelderen, A. van, M. Hoogeveen & I. Zijp (2004): Met een blik op de toekomst. 25 jaar leerplanontwikkeling onderwijs Nederlandse Taal in de basisschool. Enschede: SLO. Huizenga, H. & R. Robbe (2005): Competentiegericht taalonderwijs. Groningen/Houten: Wolters-Noordhoff. Hoofdstuk 14, Woordenschat. Kuiken, F. & A. Vermeer (2005): Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs. Utrecht: ThiemeMeulenhoff. Kienstra, M. (2003): Woordenschatontwikkeling. Werkwijzen voor groep 1-4 van de basisschool. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands. Kohnstamm, G.A., M. Lejaegere & A.M. Schaerlaekens (1999): Streeflijst woordenschat voor 6-jarigen. Lisse: Swets & Zeitlinger BV. Mulder, F., Y. Timman & S. Verhallen (2009): Handreiking bij basiswoordenschat Amsterdamse kleuters (BAK), Amsterdam: ITTA, UvA. Nulft, D. van den & M. Verhallen (2001): Met woorden in de weer. Praktijkboek voor het basisonderwijs. Bussum: Coutinho. Schaerlaekens, A.M. (2008): De taalontwikkeling van het kind. Groningen: Wolters-Noordhoff. Schrooten, W. (1994): Woorden in het basisonderwijs. 15.000 woorden aangeboden aan leerlingen. Tilburg: University Press. Verhallen, M. & S. Verhallen, (1994): Woorden leren, woorden onderwijzen. Amersfoort: C.P.S. |