Bronnen | Aarnoutse, C. , Verhoeven, (red.) R. van het Zandt & H. Biemond (2003): Tussendoelen gevorderde geletterdheid. Leerlijnen voor groep 4 tot en met 8. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands. Bacchini, S., R. Dekkers, H. Paus, Th. Pullens & M. Smits (2006): Portaal. Praktische taaldidactiek voor het primair onderwijs. Muiderberg: Coutinho. Beernink, R., E. van Koeven, P. Litjens, A. de Groot & M. Vreman (2006): Taaldidactiek. Utrecht/Zutphen: ThiemeMeulenhoff. Hoofdstuk C, Beginnende geletterdheid. Bus, A.G., K.G. Henseler & E. Klatter (1991): Lezen en schrijven in de onderbouw: praktische implicaties van het onderzoek naar 'emergent literacy'. Amersfoort: C.P.S. Chall, J.S. (1983): Stages of Reading Development. New York: McGraw-Hill. Daems, F., K. van den Branden & L. Verschaffel, red. (2004): Taal verwerven op school. Taaldidactiek voor basisonderwijs en eerste graad secundair. Leuven: Acco. Hoofdstuk 3, Ontluikende geletterdheid in het kleuteronderwijs: of hoe peuters en kleuters schriftelijke communicatie kunnen verkennen. Elsäcker, W. van der, A. van der Beek, J. Hillen, & S. Peters (2006): De Taallijn. Interactief taalonderwijs in groep 1 en 2. Nijmegen: Expertisecentrum. Gelderen, A. van, M. Hoogeveen & I. Zijp (2004): Met een blik op de toekomst. 25 jaar leerplanontwikkeling onderwijs Nederlandse Taal in de basisschool. Enschede, SLO. Hansma, H. (2001): Kansrijke Taaldidactiek in groep 1-8. Baarn: HB uitgevers. Huizenga, H. (2000): Aanvankelijk en technisch lezen. Serie Taal & Didactiek. Groningen: Wolters-Noordhoff. Huizenga, H. & R. Robbe (2005): Competentiegericht taalonderwijs. Groningen/Houten: Wolters-Noordhoff. Hoofdstuk 6, Aanvankelijk lezen. Knijpstra, H., B. Pompert & T. Schiferli (1997): Met jou kan ik lezen en schrijven. Een ontwikkelinggerichte didactiek van het leren lezen en schrijven in groep 3 en 4. Assen: Uitgeverij van Gorcum. Leij, A. van der, A.J.C. Struiksma & J.P. Vieijra (1995): Diagnostiek van technisch lezen en aanvankelijk spellen. Amsterdam: Vrije Universiteit. Norden, S. van (2004): Taal leren op eigen kracht. Taalverwerving op school met behulp van de werkwijze van taalvorming. Assen: Uitgeverij van Gorcum. Bacchini, S., R. Dekkers, C. Markesteijn, H. Paus, Th. Pullens & M. Smits (2006): Portaal. Praktische taaldidactiek voor het primair onderwijs. Bussum: Coutinho. Hoofdstuk 9, Beginnende geletterdheid. Schraven, J. (1996): Zo leer je kinderen lezen en spellen. Zutphen: TGM. Tomesen, M. & M. van Kleef (2005): Strategisch lezen en schrijven met jonge kinderen. Prototypen voor lees- en schrijfonderwijs in betekenisvolle contexten. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands. Verhoeven, L. (2001): Protocol Leesproblemen en Dyslexie. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands. Verhoeven, L. & H. van de Ven (2002): Interventie bij beginnende leesproblemen. Evaluatie van het ELLO-project. Leuven–Apeldoorn: Garant Uitgevers. Verhoeven, L. & C. Aarnoutse (red.) (1999): Tussendoelen beginnende geletterdheid. Een leerlijn voor groep 1 tot en met 3. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands. |