Tussendoelen gevorderde geletterdheid: Leerlijnen voor groep 4 tot en met 8. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands. Bal, M. (1978): De theorie van vertellen en verhalen. Inleiding in de narratologie. Muiderberg: Coutinho. Chall, J. S. (1983): Stages of Reading Development: New York: McGraw-Hill. Chambers, A. (1994): De leesomgeving. Hoe volwassenen kinderen kunnen helpen van boeken te genieten. Amsterdam: Querido. Chambers, A. (1995): Vertel eens. Kinderen, lezen en praten. Amsterdam: Querido. Coillie, J. van (2007): Leesbeesten en boekenfeesten. Hoe werken (met) kinder- en jeugdboeken? Leidschendam: NBD/Biblion. Duijx, T. (red.) (2003): Leeskracht! Gids voor literaire competentie op school. Leidschendam: Biblion. Elsäcker, W. & L. Verhoeven (2001): Interactief lezen en schrijven: Naar motiverend lees- en schrijfonderwijs in de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs. Nijmegen: Expertisecentrum Nederlands. Gelderen, A. van, M. Hoogeveen & I. Zijp (2004): Met een blik op de toekomst. 25 jaar leerplanontwikkeling onderwijs Nederlandse Taal in de basisschool. Enschede: SLO. Huizenga, H. & R. Robbe (2005): Competentiegericht taalonderwijs. Groningen/Houten: Wolters-Noordhoff. Hoofdstuk 13, Werken met boeken. Meelis-Voorma, T., P. Moolenaar & H. Overmeijer (2008): Jeugdliteratuur voor de beroepspraktijk. Groningen: Noordhoff Uitgevers. |